Fodringar

Jag jobbar 08-16.30 nästan varje dag, vilket gör att jag aldrig kan ta mig ner till stallet under dagen. Vi står i ett stall där man sköter sig själv, alla ut-insläpp, fodringar under dagen osv sköter man SJÄLV och har ett rullande schema för morgonfodringen. 
 
Som tur är har jag fått hjälp med lunchfodringen av två tjejer som äger ett par nordsvenskar och står uppstallade i vårat stall ( det är nästintill omöjligt att få sammarbete med andra ifrån stallet ), vilket jag är riktigt riktigt tacksam för. 
 
Mina hästar får morgonfodringen 06.30 varje morgon ( 07.30 helgdagar ), 08.00 hö ute i hagen i samband med utsläpp. Lunchhö ( vet ej vilken tid dom brukar ge dom ), eftermiddagshö 17.00 och sedan kvällsfodring 19.00
 
Fem fodrings tillfällen har jag till mina hästar i dagsläget, vilket JAG tycker är lagom under vintertiden och passar mina hästar bra. Får såklart kommentarer om att mina hästar står hungriga i hagen, att jag ger dom förlite mat osv osv, men antar att vissa människor alltid kommer ha något att klaga på oavsett vad man än gör. 
 
Noreen får upp till 10kg hö dagligen under vintern och Secret 3kg hö ( han diar fortfarande och är egentligen inte i behov av att bli fodrad vid sidan av, mer än under nätterna ) + hackadstrå lucern och pellets. Tycker att hon håller hullet fint, vilket både veterinär och andra kunnig i min omgivning tycker. 
 
 
Hur mycket får era under vinterperioden? Fodrar ni ofta eller ha ni kanske fri tillgång?
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback