En pinsam upplevelse..

Har låtit min tränare verka Noreen sen det att Secret föddes, hon har varit väldigt stressig när han varit i närheten, tror att han luktar för mycket annan häst eller något, för hon har blivit jättebeskyddande mot Secret när han kommit i närheten och nästan varit lite aggressiv. Men idag när han skulle komma och sko nordsvenskarna så fick han ta mina också. Direkt när han kommer in i stallet börjar hon frusta och stissa upp sig.. tönt!
 
Secret stod snällt och slickade på min jacka med huvudet i min famn när han verkades, min lilla ängel, och när det var Noreens tur ska hon självklart ställa till med en scen.. hon var stissg och nervös, vägrade lyfta på fötterna  ( vilket inte varit ett problem sedan fyra månader tillbaka ), hon högg efter honom när han tog frambenen ( fick hålla hennes huvud i ett stadigt grepp ) och kickade när han tog bakbenen.. aja. Bara för henne att lära sig helt enkelt, själv skämdes jag ögonen av mig men Robban var lika lugn som vanligt och berömde hennes grymma hovkvalité. Bägge hästarna sliter jämnt och fint, och han trodde inte att jag behövde verka mycket alls nu i vinter utan kunde vänta ett tag till nästa gång, skönt.
 
 
tror att det kan vara något med henne och främmande män, hon blir väääldigt stissig, precis som hon var när hon kom och livrädd helt enkelt, själv tycker jag bara att detta är tönigt av henne, hon är lugn som en filbunke i mitt och min tränares sällskap och ser ingen anledning till varför hon ska bete sig såhär när jag är med, får helt enkelt träna på att ha främmande män där som lyfter tassarna på henne lite oftare, haha. 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback