Lydnadslongering

Åkte ner till stallet med hunden mest för att kolla läget och göra hästarna lite sällskap, satte på Noreen grimma och bad henne röra sig runt mig i skritt, hon totalt exploderade i skutt och bock, och jag som stod alldeles för nära var påväg att få mig några hovar i ansiktet.. Haha.

Började lydnadslongera henne i skritt på en liten volt runt mig, höll mig nära hennes bakdel och berömde när hon slappnade av, då fick hon ta några travsteg, bad om skritt och gjorde om det ett par gånger, tillslut var hon lugn och harmonisk med sänkt huvud och fokus på sin matte igen.. Haha. Däremot så passade hon på att sura när vi skulle byta varv, vägrade gå ut på volten osv, brukar ha spö, men hade endast grimma och grimskaft så blev först arg på henne och röt till, men när hon gjorde om det vid nästa varvbyte så lugnade jag ner mig, lirkade lite och bad snällt, hon vill gärna bli behandlad som en prinsessa ;)


Nu blir det lydnadslongering i skritt och några travsteg varje dag i en vecka innan vi börjar öka kraven, att börja om ifrån start känns som en bra ide nu när hon är så fylld av energi, ( ska även minska hennes protein i fodergivan, alldeles för rund har hon blivit under semestern )




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback