Världens bästa häst!

Idag vart Matilda med mig i stallet och hon var till enormt stor hjälp! Först tog vi in hästarna i boxen, satte på Secret grimma, sadlade Noreen och gick ut i paddocken. Matilda höll i Secret medan jag tränade med Noreen, världens bästa plan! Vi kunde träna ostört utan en skitunge som hoppade runt benen. Matilda fick kämpa med S men det gick bra. Sen efter jag longerat så började jag hänga på henne, båda sidorna utan problem. Sen satte jag mig på henne, två gånger ifrån båda hållen, och hon skötte sig exemplariskt!! Jag longerade lite till innan vi släppte båda hästarna och lät dom springa av sig lite energi ( viktigt att dom får springa EFTER träning och inte innan. ) Sen slängde vi ut dom i hagen igen, denna gången fick S ha på sig grimman så att vi kunde plocka in dom utan att behöva jaga runt på han i flera timmar ;)
Matilda och S. Nu börjar bebigrimman bli förliten.. dags att byta upp oss till den röda fölgrimman som hänger i stallet snart..



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback