Min vardag

Varje dag har vi folk som besöker Secret och "vill kolla på fölet". Jag tycker att det är helt okej, och man är jätte välkommen att stå och titta på dom när dom är ute i hagen och ta kort om man vill det, det rör inte mig i ryggen ett dugg. Däremot så blir jag fly förbannad när jag kommer på morgonen och ser pallar och stolar utanför min boxdörr och småbarn har varit inne i STALLET sent om kvällarna.. detta har hänt ett par gånger, oftast under längre helger.
Jag är väldigt snäll av mig, jag fnäser inte till åt folk fasten jag gärna hade velat. Men den senaste tiden har det blivit för mycket. Jag fräste åt ett par ungar häromdagen som hoppade inne i stallet och klättrade på mina galler för att se fölet, det är ju inte okej någonstans. Och när ungar kommer in, utan föräldrar sent om kvällarna blir jag bara arg. Vilken förälder kan tycka att det är okej att deras ungar ränner i stall där HÄSTAR bor.. detta är stora djur som lätt kan bli arga, och råkar dom då öppna en boxdörr ( vilket har varit väldigt nära att dom gjort ), vem ansvarar för det?
nej jag blir så förbannad på vuxna som inte ansvarar för sina barn och respektlösa snorungar som inte låter mina hästar va..
Jag är en jättetrevlig människa och man är varmt välkommen att hälsa på mina hästar. Dom älskar all uppmärksamhet. Men när jag tar in dom om kvällarna så är det för att dom ska få lugn och ro.. Vårat stall är inte ett museum.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback