Min galenponny

Secret är verkligen en riktig vilde. Såfort dom kommer in på ridbanan så börjar han springa. Han börjar lite försiktigt några varv innan han rusar på som en dåre. Underlaget är super inne på ridbanan och det finns ingen halkrisk ( i hagen ramlar han hela tiden ) så han fräser på som fan med supersnäva svängar och riktigt showar. Noreen tar det alltid lugnt, travar några varv, galopperar en sträcka, betar lite osv. Men inte min lillkille inte. Så himla mycket energi i en sånn liten kropp.
Sen när han är klar så ställer han sig helt färdig vid ingången och vill in i boxen och sova.. haha. Han springer sig svettig exakt varje dag.. i början trodde jag det kunde vara farligt, kanske inte så bra med att ha ett föl som anstränger sig så ( man är ju lagom nojjig ) men tydligen ska det vara fullt normalt.
Min mamma klarar aldrig av att se på när han springer så, hon är så rädd att han ska springa in i staketet eller välta omkull.
Här har vi en trött kille som busat färdigt och väntar på att mamma ska träna klart. 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback