Hästintresserade föräldrar - en förutsättning

Hästtjejer/killar med hästintresserade föräldrar är duktiga på att ta det förgivet. När jag hade Xtra så hade min mamma sagt ifrån början att hon aldrig kunde hjälpa mig i stallet och att det var en del av dealen.. det bara var så. Pappa var inte ens lönt att fråga och jag hade Xtra i två och och skötte allt själv. Som tur var så hade jag stallvänner som avlastade en hel del och som hjälpte till de dagar jag inte kunde osv. Vi var allihop väldigt hjälpsamma och ställde upp för varandra.
När Noreen kom så fick jag mer eller mindre lära pappa allting han behövde kunna. Att sätta på täcke, leda ut i hagen, lägga upp mat, mocka osv. Allt sånt basic lärde han sig och hjälper mig idag varje dag med att ta ut hästarna på morgonen och sköter fodringen dom dagarna vi har det.
Mamma har blivit mer och mer intresserad och har flertal gånger erbjudit sig att sköta mockningen eller lägga upp maten. Skillnaden mellan att ha egnagerade föräldrar och oengagerade föräldrar är enorm. Jag har ett större ansvar idag än när jag hade foderhäst ( ganska uppenbart.. jag har ett föl! ) men har mycket mer fritid och jag kan lägga en större del av lasset på mina föräldrar någon gång då och då för att ha tid/hinna med annat.
Jag är sjukt tacksam över allt dom gör för mig. Och de flesta ungdomar borde vara det.. det är ingenting att ta för givet.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback