Framsteg

Mamma och pappa var med mig i stallet idag och vi hade med äpplen som S fick smaka på, lyckades då sätta på han grimman i hagen idag, vilket såklart är framsteg, men tror inte det kommer hålla i längden.. mer tillfällig lösning.
Tog med sadel ut till hage, fixade Noreen klar för träning och tog ut båda hästarna i paddocken. Pappa och mamma fick stå och hålla i S och underhålla honom medan jag och N tränade. Det gick super! Hon var allert, snabb i reaktionerna och avslappnad. Jag satt även på henne två gånger utan några konstigheter och sen fortsatte vi träna. Longerade henne i galopp idag för första gången på lina sen fölis och det gick bra, hon flyter ut lite väl när vi passerar utgången men gör mycket halvhalter med hjälp av linan och det går helt ok.
Mamma köpte en ny grimma till sötisen idag på ge-kås. Sen köpte vi även ett fårskinnsludd att fästa under då hon fått skav ifrån sina andra grimmor.. jag gillar den :) enkel och blå, haha :D



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback