Första uppsittningen sen fölet

Idag hade vi som sagt premier uppsittning sedan det att S kom till världen. Jag kände att det var dags, trots att hon inte är i närheten av att jag vill att hon ska vara viktmässigt så tycker jag inte att det skadar så värst med kortare uppsittningar för att stärka minnet. Eftersom att jag enbart hade hjälp med att hålla S så fick jag klara mig själv. Jag körde på grimma och grimskaft ( som vanligt när jag tränar ) så säkerheten var väl inte precis på topp. Egentligen så brukar jag aldrig sitta upp utan att någon iallafall står redo att fånga mig om jag flyger.. men man får ta vad man har, och JA det var oansvarigt..
Jag kände i vilket fall att jag hade bra kontroll. Hon hade all fokus på MIG och var fullt medveten om vad som hände, vilket jag alltid vill vara säker på. Det får aldrig komma som en "chock" för hästen att jag helt plötsligt sitter där, utan den skall vara vaken under hela processen.
Jag kände iallafall att uppsittningen inte var några som helsta problem. Snart ska jag ta ut min tränare för ett träningspass. Ska även rådfråga henne om gummiband under longering, för att stärka ryggmuskulaturen.. hon känner Noreen i princip lika väl som jag, och om jag känner mig häst rätt så lär vi få ett gäng panikattacker innan det får framåt..
När jag satt på min häst för tredje gången.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback