Dagens motionering

Eftersom att det var blött ute och vi har gräs hela vägen bort till paddocken så tog vi grimma på Secret då han alltid är överladdad med energi om han inte fått vara ute, vilket ökar risken för att halka.
Han var hemsk att leda idag, frukansvärd. Han har börjat med att han ska vara "rädd" för allt omkring sig, vilket både han och jag vet inte stämmer då han är den mest orädda häst jag träffat. Så han testar och ser om det fungerar att bli skrämd av allt och när det inte ger den effekt han ville ha så blir han skitsur och vägrar gå framåt.....
Jag kände mig inte nöjd när vi gått till paddocken så pappa fortsatte leda Noreen runt fyrkantspåret medan jag fortsatte kämpa med lillen. Min handled är åt helvete och trots att jag har ett bandage stöd så gör den ont bara jag klämmer lite och ni kan ju gissa smärtan när han drog som en tok i armen på mig.. dumma bebis. Men i slutet gick han helt ok och då slutade vi.
Noreen hade också fått skritta lite och var uppvärmd så bad henne trava lite och istället så föll hon i galopp och rejsade några varv med bebis innan hon lydigt sprang fram till mig.... inte lätt när man inte har lina på hästen. Men sen travade hon snällt runt paddocken några varv, galopperade lugnt något varv och sen kände hon sig nöjd och glad och ville in.. haha. Secret sprang under tiden som en galning runt paddocken, sparkade, stegrade och levde livet.
När vi skulle gå in fanns det ingen chans att jag kunde sätta på honom grimman, han sprang iväg såfort jag kom nära och tyckte att han inte alls skulle gå i rep.. så han fick springa in själv, tänkte att han skulle vara trött nu och inte vilja springa så mycket mer, fel. Han drog en galopp på gräset, susade förbi mamma, gjorde en fin kullerbytta och gled 2 meter på gräset.. haha dog verkligen av skratt. Som tur var så landade han mjukt på sidan och gled fint över gräset. Efter det tog han sig snabbt upp och travade lugnt och tyst i baken på Noreen och tyckte jättesynd om sig själv, stackars liten.
Väl inne torkade jag av dom bägge två med handduk, första gången för Secret och han tyckte att det var liite läskigt till en början men fann sig ganska snabbt i det, som med allt annat.
Rosalita & Dido fick också komma in, bli av med sina regntäcken och varsinna hötussar, alla fyra vart riktigt nöjda när vi åkte hem igen.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback