Dagens hästar

Noreen såg riktigt uttråkad ut ute i hagen idag. Jag tog ut henne och Secret till paddocken och hade med mig ett longerspö. Vi satte dubbla linor för utgången + att mamma stod där och såg till att ingen kunde komma ut ( ville inte vara med om samma hemska händelse igen )
Och sen smackade jag bara på Noreen och fyfan vad hon sprang! Hon har inte fått springa på ett tag och hon galopperade runt som en tog, längde ut traven riktigt och visade upp sig, såå nöjd hon var!
När dom fått springa av sig så ställde hon sig vid mamma vid utgången och kände sig nöjd.. haha.
Mamma hjälpte sen mig att mocka båda boxarna och lägga upp mat. Rosalita skulle ridas idag, men det blåser storm så jag nöjjer mig med att låta henne vila. Vid halv fem drar jag ner till Matildas stall och rider ut en sväng :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback