Dagens hästar!

Nu är häststeff tillbaka igen. Det var helt underbart att träffa hästarna igen! Secret gav mig massvis med pussar och tyckte nog om att matte var hemma igen. Även Noreen verkade vara glad att se mig.
Idag blev det träningspass med sadel på för Noreens del. Jag borstade snabbt av henne, sadlade i hagen och tränade lite därinne. Det gick verkligen skitbra! Vi stötte på problem, löste dom och hon blir så himla bra efteråt!
Exempelvis så när vi gör halt så fortsätter hon gå runt mig så att hon hamnar framför mig. Jag har inte riktigt vetat hur jag ska lösa det då hon inte stannar när jag tar i henne. Så jag satte spöet framför henne och fick en väldigt tydlig reaktion. Efter några gånger med spöet under halterna så gjorde hon sedan halt perfekt, såklart fick hon godis som belöning, för att tydliggöra att hon gjort rätt.
Longeringen gick bra. Hon vart lite sur och slö men fick fart på henne och Se sprang efter som en tok och tyckte att det var superroligt! haha.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback