Busarna mina

Pappa hade haft ute dom i paddocken två gånger idag, en gång på middagen och en gång nu i eftermiddag, så dom fick stå ute en timma när det var regnuppehåll när jag var där nere nyss.
Dom är för jävla goa. Jag slängde ut hö i hagen som vanligt, och Noreen står bara och glor på mig och ser inte ens åt matens håll, och när det gått några minuter inser hon att det var allt som serverades och är duktig och börjar käka.. haha.
Hon har blivit rädd för linorna igen. För er som följt mig ett tag vet att jag hade problem när jag fick Noreen för att hon var livrädd för linorna och jag kunde aldrig ta ut henne i hagen själv för hon stack med mig. Hon har börjat med detta igen. Nu kan jag såklart hantera det bättre, då mycket av träningen jag gjort under vintern har varit att utsätta henne för rädslor. Men fyfan vilket flipp hon fick, både när jag tog ut och in henne. Hon gick i sidleds och ville bara springa iväg, men med mig vågar hon inte dra ( pappa flyger som en vante efter henne när hon blir rädd.. hahahah ) utan står och trampar på stället, frustar och stressar upp sig. Ni kan ju gissa hur Secret reagerade.. haha. Han vägrade gå ur hagen, trots att han inte hade någon som helst aning om vad han var så rädd för.. knäppo. Och när vi kom in i stallgången så var han inte med och vi fick stå där inne och vänta ett tag innan han kom inflygandes in i gången.. börjar bli lite farligt att ha han lös..



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback