Vilodag

På onsdagar har ju Liselotte ansvar för Rosalita, men brukar ta henne ändå, eftersom att jag ändå är igång med henne dagligen. Men idag fick hon allt vila. Var dock nere nu i stallet och släppte in henne för natten, ska även ut med henne imorgon bitti. Mys. Ställde mig utanför boxen och bara stod där och tittade på henne, hon kom fram, högg lite efter gallret och sedan vilade hon mulen emot mig och bara andades.. så himla mysig hon kan vara.

Det kommer en liten tjej på 11 år som ska se när jag rider på lördag. Hon kanske ville börja rida Rosalita en gång i veckan.. Rosalita är tyvärr ingen barnponny. Trots sin storlek så är hon riktigt riktigt svår, både i ridning och hantering och om en liten tjej ens skulle gå in i hagen till henne så blir det genast farligt.
Men får se hur det går..



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback