Träningsvärk

När jag började rida Rosalita i Maj så hade jag träningsvärk i flera dagar efter bara första ridpasset, jag hade då inte ridit sedan Februari och även då bara lullat runt i ett och ett halvt år på min kompis häst. Så jag var helt otränad och mina ridmuskler hade haft en vääldigt lång vila.
Nu har jag grryyyyym träningsvärk efter att ha ridit Dido, rider tills jag rinner av svett och tills jag inte känner röven längre.. tycker det är viktigt att även jag jobbar till max om jag vill att hästen ska göra det.
När jag rider Rosalita så använder jag i princip samma muskler varje gång, men när jag rider Dido så använder jag helt andra muskler då hon rids på ett helt annat sätt. Väldigt bra för mig som ryttare.
Dido igår.
Mycket tacksam att jag får chansen att rida olika hästar, det får mig att utvecklas och jag blir inte lika hemmablind när jag sitter och rider på Rosalita varje dag.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback