Testperiod nummer två

Detta är en period som jag kommer ihåg efter min tid med Xtra. Efter jag hade ridit honom några månader och han fått upp kondition och muskler så började han testa mig riktigt ordentligt i ridningen, kunde inte ens sitta på honom utan att han bockade, bockade och bockade tills jag satte av.. himla kul!! haha nej men det var en jobbig tid.
Rosalita testar dock inte på samma vis men hon har fått massvis med energi, kondition och muskler så har orken till att göra det jag ber henne men inte riktigt viljan på rätt plats. Hon vill gärna se om det går att skjuta i full explotion i galoppfattningarna och bocka gärnet och sedan stanna för att se min reaktion, naturligtvis lägger jag spöet, släpper efter på tygeln och låter henne löpa tills hon hittat balans och då samlar upp henne igen.
Älskar att jag ser en sånn skillnad i henne, det är så mycket lycka i en sånn liten buskropp och det är ju självklart att man måste testa sin ryttare och se ifall hon hänger med!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback