Stallets spillevink

Alla stall har den där ponnyn/hästen som ALLA älskar, som är så otroligt charmig, livlig och söt att man bara ler när man ser den. Dido, Wilma & Tinas ponny är den i vårat stall. Hon stor numera i en hage mittemot Rosalita ( vi funderar på att släppa ihop dom ) och springer bredvid mig varje gång jag går till och från stallet, hon galopperar i fullfart och sedan tvärnitar framför en och älskar att visa upp sig.
jag tycker hon är helt bedårande. Har även blivit tillfrågad om jag kan rida igenom Dido 1-2 gånger i veckan eftersom att Wilma är lite försiktig och framförallt ung och eftersom att Dido är såpass livlig är det mycket häst för en liten 12 åring att rida.
Att se henne varje dag sådär överdrivet glad och lekfull i hagen gör att man blir lite gladare, hon liksom piggar upp :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback