Ridning Dido

2:a gången på Didos rygg och denna gången kändes det bättre. Dock var hon fortfarande lika stel och spänd i hals och nacke. Men red med så mjuk hand som möjligt och mycket ben och sits, hon orkade knappt ta sig framåt och släpade mer eller mindre benen efter sig. Men antar att jag får stå ut med det med tanke på att hon inte verkar ha särskilt mycket muskler eller kondition för tillfället.
Jobbade iallafall mycket med galoppen idag. Hon har absolut ingen bärighet och bara för henne att ta ut hörnen var en utmaning, så stod i fältsits och jobbade bara med att framåt och ställningar i hörn samt samla upp på ytter. Hon gick med nosen i vädret i princip hela tiden i galoppen, men jag tål det, Lita hade samma problem i början.
När jag var helt genomblöt av svett och helt slut i armar och ben så nöjde jag mig. Tog av mig handsken och kände på Dido och även hon rann av svett, så antar att vi båda två fått jobba riktigt ordentligt idag.
såhär såg galoppen ut.. haha, det är okej att skratta, jag gör det!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback