Ridning av Dido

Red D-ponnyn Dido idag och testade henne för att se om jag kan ta henne en gång i veckan och rida igenom henne.
Hon var väldigt spänd på stallplanen och vääääldigt stark. När jag skrittade fram henne så gick hon framåt och var pigg och glad. Men när jag kortade tyglarna så gick hon först med näsan upp i vädret och var JÄTTE stark och stel och ville absolut inte jobba. Men efter att jag skrittat, gjort lite volter, hittat henne mellan skänkeln så kom böjningen i nacken och vi travade fram. Hon var vääldigt stark där med och väldigt stel i sidorna så la henne lite under sig för att jag skulle orka bära upp och försökte rida henne mellan skänkel och tygel så gått det gick, men hon var väldigt tung att rida.
När jag började jobba med henne så lossade hon väldigt bra i sidorna, när jag fattade galopp dock så flög hon iväg i full fart med huvudet upp i vädret och kände att jag aldrig orkade hålla henne, så gjorde lite halvhalter innan jag saktade av. Får helt enkelt jobba med galoppen någon dag då jag inte känner mig iaktagen av fem små tjejer.
Kort sammanfattning så var hon väldigt mysig att rida och väldigt jobbig.. var helt slut efteråt och fick en riktig kick i baken för hur lat jag varit när jag ridit runt på min lilla shettis..
Kommer iallafall ha Dido varje fredag tills vidare och kommer rida igenom henne ordentligt varje pass, det är alltså dressyr vi kommer syssla med.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback