Morgon utsläppet

När jag imorse kom till stallet så var hon ensam och dom andra hade precis blivit utsläppta av sina ägare. Så pappa tog ut henne i gången, borstade av spån på rumpa och mage til snabbt innan jag satte på hennes täcke och jag tog ut henne i hagen. Hon var väldigt snäll och märktes att hon ville komma ut. Hade inga problem med att ta henne i boxen heller och märkt att det är oftast det när vi ska ta ut henne på morgonen, då VILL hon ut, och VILL att VI ska ta ut henne, så hon beter sig.
Har även märkt att det inte alls tog varken lång tid eller var på något vis extra jobb på morgonen att släppa ut henne, kan gå upp samma tid som vanligt, inte stressa, åka samma tid som jag brukar och dessutom hinna med att släppa ut henne i hagen, hade dessutom kunnat slänga ut ett fång hö till henne om jag hade velat ( men hon behöver ingen extra mat medan hon går ute hela dagen och betar ), med andra ord så har jag tiden till att göra morgonfixet hos hästen, vilket är bra att veta ifall jag skulle skaffa en ponny i framtiden.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback