Morgon utsläpp

Åkte ner med min granne ( som har häst i samma stall som Lita står ) och släppte ut hästarna imorse. Var lite orolig för hur hon skulle vara i boxen. Men när vi kom så stod hon snällt och väntade på mig och riktigt gosade in sin mulen under armen på mig.. haha, snacka om att jag var såld över hur exemplariskt hon betedde sig.
Hon hade dessutom legat ner hela natten såg det ut som eftersom hon var täckt i spån ifrån benen upp till manen och sår helt nyvaken och morgonrufisg ut.
Att släppa henne var som vanligt inga problem, vilket jag är väldigt tacksam för. Hon gick nöjt iväg och började beta.
Min granne ( Tina & Wilma )'s nya häst Dido var en annan femma. En riktig piggelin som travade spänt vid sidan om och tyckte allt var så himla roligt och spännande. När vi sedan släppte henne så galopperade hon runt i hagen och visade upp sig innan hon och dök ner i gräset och började käka.
Duktiga hästar har vi allt :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback