Morgon utsläpp - CHECK

Precis varit och släppt ut två hästar. Jag hade sovmorgon så pållarna fick en halvtimmas sovmorgon dom med.. var helt enkelt seg med att komma upp idag. Tog ut en morgonpigg Lita i gången, borstade av henne allt spån ( hon ligger ner hela natten i princip ) och satte sedan på henne täcket och gav sedan pappa grimskaftet. Jag tog ut en överdrivet morgonpigg Dido ur boxen. Hon studsade upp och ner, hoppade som en liten tok och var riktigt riktigt sprallig och pigg och förstår vad Tina menar med att Wilma inte kan leda henne själv. Men gick som vanligt, gjorde lite halter utan att försöka reta upp henne och såg till att hon iallafall höll sig bakom mig, sedan att hon småsprang på stället hade jag inte så mycket emot.
Sen var pållarna så glada så. När vi skulle åka så sprang Lita fram till staketet för att se vad vi gjorde.. haha sötis.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback