Första dressyren efter tre veckors vila

Tog ett ordentligt dressyrpass på henne idag. Pappa filmade dock bara när jag red fram henne, FÖRSÖKTE mjuka upp henne osv.. men tycker att det ser liiite mer stadigt ut iallafall än vad det kändes. Det kändes faktiskt väldigt ostadigt, ostabilt och vingligt. Men antar att det kommer.
Red iallafall fram henne på volter, rundade överdrivet mycket i hörnen osv. Red med en bred fast hand för att ge henne så mycket stöd som möjligt då jag vet att hon behöver det just nu. Jag var liite smårädd för att öka då det var blött i gräset men tog några små galopper också. Hon samlade ihop sig riiktigt fint och la bakbenen under sig jättebra och jag kunde galoppera på i ett väldigt samlat tempo på en volt utan att hon drog iväg någonting, så där var jag väldigt nöjd med henne.
I slutet var både formen och steget mycket bättre, hon var inte hackig på något vis utan la sig under sig mycket bra och jobbade på ordentligt. Kunde även skritta hem igenom samhället utan några stopp och utan att pappa var med så jag är hur nöjd som helst med henne idag. Lilla loppan!
ange hennes tjafs i munnen. Jag sitter helt still med handen så tro inte att det är jag som framkallar det. Utan hon har bara lite svårt att acceptera en kortare i tygel samt att gå framåt med det. Men det lossade väldigt snabbt och hon tuggade fint på bettet utan att krångla.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback