Fläng i stallet ? NEJ TACK!

Idag var det fullt liv i stallet. Ungar som kom in med sina sparkcyklar, skrattande och lekande ( RESPEKTLÖST AV FÖRÄLDRARNA!! ) och även massvis som sprang fram och tillbaka och slängde och flängde. Hade ställt henne utanför om det inte blåst storm idag. Det slutade iallafall med att en av tjejerna nästan blev sparkade av Lita när hon skulle gå förbi, jag gick naturligtvis emellan så hon kunde gå förbi utan att riskera att bli träffad.
Jag vet att dom andra inte gillar att jag har Rosalita i stallgången, men eftersom att hon är en skaderisk för MIG när jag har henne i boxen när hon går till ORDENTLIGT anfall emot mig och hugger och sparkar så vill jag ha henne i stallgången, sedan så vågar ingen gå fram till MIG och säga till mig, eller be mig ställa in henne i boxen, så känner helt enkelt ingen lust till att vara "trevlig".
Vilket fall som helst så trivs jag mindre och mindre i stallet. Jag kommer mycket bra överens med min granne som har ponnyn Dido men resten av ponnymammorna hälsar inte ens på mig och bara ignorerar mig, kollar snett på mig osv.. då tappar man helt enkelt lusten till att försöka vara dom till lags. Och trots att jag försöker vara i stallet när dom INTE är där så lyckas jag naturligtvis inte alls, speciellt inte idag när dom tvunget skulle vara där hela familjer.. ååhh! blir så himla irriterad.
Någon som känner igen sig? Det känns inte som om jag har så mycket att säga om saken eftersom att jag inte hyr en box själv utan det är Litas ägare som gör det ( naturligvis ) och därför är det inte min box eller min häst för den delen.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback