En ren ponny

Efter dagens ridpass så bestämde jag mig för att duscha Lita. Hon var helt sjukt skiten så tog grön sopa för att få henne riktigt ren, och ren blev hon. Vattnet som rann ner var helt svart och manen var nog ändå värst. Hon fick sedan på sig ett gosigt täcke medan hon käkade sin mat och jag tog tag i andra sysslor, som att tvätta hennes grimmor. Alla såg ut som om dom varit med om en och annan lerig hage och det såg väldigt sorligt ut, så tvättade även dom i grön sopa och med hjälp av en hov borste så fick jag alla hyfsat rena.
Hann även sopa ur all gammal spån ur hennes box, fylla på vatten i hagen och putsan sadeln innan pappa kom. Känner att jag fick mycket gjort vilket känns riktigt bra. Hästen är ren, utrustningen är ren och boxen är ren.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback