Dagens ridpass ( överdrivet mycket text!! )

Idag stod uteritt på schemat. Skrittade ut ur gården utan problem och igenom samhället för att slippa skritta förbi hagarna. Där stannade hon EN gång och ville inte gå framåt. Hade då läst på dressyrmupparnas blogg igår att Cupido gjort likadant och att Linn hade backat honom några meter åt det håll hon skulle och sedan vänt och då hade det gått. Jag har ju prövat ALLT annat.. så testade, och det funkade!! Sedan stannade hon inte mer. Sedan mötte pappa upp mig vid slutet av samhället och jag skulle gå över storavägen och ut på en cykelbana för att möta upp min vän Matilda. Pappa stod tyvärr vid vägen och då vägrade hon naturligtvis gå framåt då han stod där, så fick backa henne igen och pappa körde iväg. Det gick bra IGEN. Sedan skrittade jag hela vägen upp till Matildas stall utan problem. Sedan red vid en låång runda. Rosalita gick först hela första biten innan vid skulle springa lite fortare då fick Jolly ta över. Vi red bort till en galoppbana och lät hästarna springa av sig lite. Rosalita såg dock inte det roliga i de hela men galopperade utan protester.
När vi sedan gick skilda vägar så kunde jag skritta helavägen fram till samhället utan problem. Travade lite lätt över storavägen och sedan in i samhället. Bestämde mig för att utmana ödet lite och ta en runda själv, runt hela samhället med henne. Och det gick över förväntan. Mötte bilder, folk som gick, cyklister utan att hon stannade och vägrade gå, allt gick kanon med andra ord. Red även förbi ett stall där några red samt några hästar stod i en hage, där testade hon igen och då backade jag henne igen. Hon insåg att det var bättre att gå framåt och jag vände tillbaka henne, sedan tog vi en kort galopp innan vi skrittade hem igen.
har med andra ord ridit ut ( på riktigt ) själv för första gången med mitt monster utan att jag fått hoppa av eller ringa pappa. Får hoppas att detta inte var en engångsgrej utan att denna metod verkligen fungerar för det hade underlättat otroligt mycket.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback