Dagens ridpass

Började med paddocken. Hon var verkligen heelt annorlunda, hej trotsperiod!! När jag kortade upp tyglarna så steppade hon runt som en liten tönt och bara taktade och spände sig, gjorde volter, ställde henne, gjorde halvhalter, allt jag kunde komma på för att lugna henne och få henne att koncentrera sig på mig istället, men ingenting hjälpte. I galoppen så skjöt hon iväg precis som igår, men hade absolut inga som helst planer på att lyssna på mig, utan löpte som en idiot tills jag snabbt hann samla henne och då betedde hon sig som en överdrivet het hoppponny som kommer ann ett hinder.. om ni förstår vad jag menar.. Men galopperade henne på små små volter, kortade upp henne på ytter och hon fick till en otroligt bra galopp i slutet. Sedan travade jag lite, gjorde skänkelvikningar och annat och tillslut så lugnade hon sig.. men då var hon också helt blöt av svett.. haha.
Skrittade henne lite och gjorde framdelsvändningar, skänkelvikningar och andra övningar för att se att jag hade henne med mig, och det hade jag, så nöjde mig där. Avslutade med en kort runda på stranden där vi busade av all överskottsenergi. Nu står hon och nanar i stallet helt slut!
här avslutar vi med galopp på en volt i låg och lång form, mest för att se vart jag hade henne efter allt vårat bus.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback