Dagens ridpass

Red i paddocken idag. Det var även en annan som var där med sin skyhöga fyråring, jättefin var den. Så fick lite publik vilket fick mig att vilja sjunka igenom marken.. haha. Men det gick bra iallafall.
Hon var väldigt ivrig, pigg och springig, och fortsatte jobba med galoppen, hon exploderade riktigt, bockade, kickade och när jag väl fångat upp henne på ytter så galopperade hon riktigt ordentligt. Samlat och i en fin uppförsbacke och trampade på korrekt med frambenen, känner att det börjar gå framåt riktigt bra nu i galopparbetet.
I traven var hon väldigt spänd, så jobbade mycket med att ställa henne, öka lite osv. Men avslutade med att rida lätt, öka henne ordentligt och la henne i en super låg form och fick fram exakt den ökning jag ville, och hon sprang på riktigt bra.
När jag kände mig klar skrittade jag ner till stranden. Började med att trava henne lite fram och tillbaka i vattnet, fick fram den traven jag senare vill förflytta till ridbanan, hon verkligen trampade på ordentligt. Och sedan galopperade vi, både i vattnet, på sanden osv. I början var hon riktigt pigg, stack med mig och kändes otroligt glad och lycklig, lät henne bara löpa på och hon sprang sig trött och när hon var trött så travade jag av henne i vattnet och lät henne jobba in i de sista, SÅ NÖJD MED HENNE! <3


Anonym

tänk på att de inte spelar så stor roll hur hon gå med frambenen förän du får henne ordentligt på bakbenen och ett sug fram till bettet

2011-09-26 // 22:15:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback