Dagens ridpass

Ställde upp tre små hinder, två på ca 50cm rätt uppstående och ett större kryss.
Jag red fram henne i skritt och trav i låg form med lätt och mjuk hand för att få henne framför mig. Kände att hon hade bra tempo och hon jobbade riktigt bra.
Galoppfattningarna var inte riktigt på topp idag, hon testade mig ordentligt och jag svor lite för att ha valt ett såpass kort spö, när hon gör som hon gör när hon testar mig så är ett dressyrspö guldvärt, behöver bara visa henne att jag har det för att hon ska skärpa sig.
Vilket falls som helst så galopperade jag henne några varv i höger galopp, i låg form, friskt tempo och ordentligt mycket kraft i bakbenen, känner hur hon börjar bli starkare och starkare. Gjorde samma sak i vänster.
Sedan kom jag i trav på krysset, gjorde om det några gånger innan jag kom i galopp. Hoppade även ett rättuppstående i galopp några gånger innan jag skulle hoppa en serie, då vägrade hon, jag gjorde en volt styrde igen och två meter innan hindret så tvärnitade hon, stegrade sig och kickade emot spöet, jag drev fram henne i den fart jag fick och tvingade henne hoppa hindret stillastående, ( det var såpass lågt att hon kunde göra det ).
Sedan kom en ordentlig skur, det började blixtra och åska och vi fick skynda oss in. Kan säga att jag är mindre nöjd med hoppningen idag, både hon och jag blev ordentligt svettig och trötta av de korta ridpasset men fick inte ut de jag ville av det p g a regnet och ovädret.
Gammal bild ifrån i somras.
Ställde in henne i boxen, gav henne mat och lite hö och lät henne stanna inne tills vädret blir bättre. Ska snart ner igen och släppa ut henne för natten, min mystjej.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback