Dagens ridpass

Idag tänkte jag konditionsträna. Men eftersom att det blåste som bara den så valde jag att stanna i paddocken. Satte upp två små hinder i en volt.
Det blåste storm när jag red fram och hon tippade på tårna och var hur spänd som helst, blev rädd för allt möjligt och var omöjlig att få lugn. Men efter jag skrittat fram henne så travade jag henne i låg form och travade i ena varvet tills hon gick helt rent utan att bli rädd, vara spänd eller ouppmärksam. Sedan likadant i andra varvet. När jag galopperade fram henne så var hon väldigt ovillig och krånglig, men visade henne vad det var som gällde och hon lydde, men bara halvhjärtat.
När jag började hoppa så tog hon megaskutt, var i otakt och kickade till i luften, mycket energi med andra ord. Men efter några hopp så flöt det på bättre. Vi blandade att galoppera och på en volt, hoppa båda hindrena, sakta av till trav, travhoppa båda och sedan galopp igen. I båda varven gjorde jag denna övning utan att hon flöt ut volten på yttersidan. Jag avslutade med att galoppera henne i ett friskttempo på låg form med längre tyglar. Det gick riktigt bra, och sedan travade jag av henne i ett friskt tempo med samma tygellängd innan jag skrittade av henne.

fruktansvärd sits på denna bilden, men hon hoppade tidigt här och jag hängde helt enkelt inte med.. och enda hoppbilden pappa fick.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback