Dagens ridpass

Var så jävla trött på hästen idag!! Det började med att hon bet mig i armen när jag kratsade hovarna, sparkade efter mig när jag lindade benen och var allmänt jobbig.
När jag satt upp så började kampen igen. Hon hotade med att stegra och bockade som en tjur, var riktigt jobbig. Men jag var minst lika envisen själv och visade övertydligt med att det inte var okej. Tillrättavisade henne gång på gång och efter x antal sura miner så verkade hon fatta att det inte var lönt. Och det räckte sedan att jag röt till när hon bara tänkte tanken att börja bocka.
Men efter det var hon på helspän, krånglade i munnen och gick i otakt. Det gick inte med andra ord. Men klippte ihop lite snuttar där hon " gick som bäst " vilket även det är något jag själv skäms över. Men för att jag lovat mig själv att vara 100% ärlig i bloggen och även visa motgångar så här kommer en film.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback