Dagens ridpass

Red Rosalita i paddocken idag igen. Kände verkligen hur ridpasset skulle gå.. åt HELVETE. Red henne på längre tygel, jobbade mycket med sits och försökte få henne att lyssna. Men NEJ, hon flög i luften, hoppade, kastade med huvudet och gjorde ALLT för att inte lyssna. Ska nog börja ha någon hjälptygel, bara för att få bättre kontroll över huvudet, ingenting funkar när hon studsar upp och ner med huvudet.
Ägnade mig iallafall åt mycket travarbete, mycket serpentiner och åttvolter. Jobbade även lite med galoppen. Hon flög iväg, tog bettet, stack med mig, drog upp huvudet så jag inte kunde stanna henne osv.. det kändes verkligen bara som om jag inte ville mer.
Hoppade av och tog av sadeln för att skritta av henne och då sprang hon över mig, trampade på mig och högg efter mig när jag skulle hoppa upp.. vet inte vad det är med henne.. blir bara så himla frustrerad när ingenting funkar.
Vill inte ens tänka på att jag ska rida framför folk imorgon.. att någon ska titta på när hon bara struntar i mig och vägrar lyssna.. usch! Får sånn himla ångest!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback