Aggressiv runt maten

När vi kom tillbaka till stallet idag så gjorde jag iordning henne utomhus, då hon är mindre sur och mindre stressad än inne i stallet ( och speciellt i boxen ). Sadlade av och borstade igenom henne innan jag gav henne sin mat som jag lät henne äta direkt ur en hink på marken medan jag putsade lite saker bredvid. När hon var klar och jag skulle tabort hinken så gick hon till anfall emot mig. Jag blev som vanligt chockad, trots att jag kanske borde vara van. Och blev helt ställd, visste inte hur jag skulle reagera. Men röt till och hon blev ännu argare, och då gick jag där ifrån med hinken ( som jag lyckades få tag på trots allt ) och satte mig igen på marken, efter att hon stått med slickade öron och kollat på mig ett tag så var det som om allt bara släppte, öronen åkte fram och hon tittade nyfiket på mig på marken och kom närmre.. Jag sträckte fram händerna och hon lät mig ta tag i grimman utan att hugga hejvilt omkring sig.
Släppte sedan ut henne i hagen och allt såg normalt ut. Även när jag kom ner senare så gnäggade hon åt mig och kom till mig i hagen.. vad beror denna aggressivitet på? Och varför får hon flipp ibland och sedan blir lugn?



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback