Svar på tal

Såg bland gamla kommentarer att det var någon som tyckte att jag sågade ner Rosalita i form på en film eftersom att hon går och gungar med huvudet. Och hade tänkt att förklara det lite tydligare.
Jag sågar aldrig ner mina hästar i form, ALDRIG. Har vänner som gör det och vet även tränare som lär ut det. Det som händer när Roslita hamnar ur balans är att hon hamnar i en för hög form, hon hamnar fel med baken och försöker därför hitta stödet hos mig, och börjar vingla med huvudet. Detta är mitt fel, då jag sitter för långt fram på henne, eftersom att sadeln ej sitter korrekt. Så när hon höjer nacken så blir det ett väldigt glapp i tygeln, och eftersom att hon är van vid att bli riden med ett stöd så hamnar hon ur balans och därmed gungar med huvudet några steg.
Så nu vet ni. Detta är dock bortjobbat för länge sedan. Kan dock komma tillbaka om hon bockat, kickat eller liknande och därför hamnar ur balans. Men numera sitter sadeln bättre pga viktminskning + svanskappa (y)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback