Stallet om en timma

Ska dra ner till stallet om en timma.. Rosalitas ägare ska vara där även en liten tjej med hennes mamma som ska se när jag rider. Tycker inte om idén alls, eftersom att Rosalita inte alls är en barnponny, men förhoppningsvis så lär dom märka det. Hennes härliga temprament nuförtiden kan ingen gå miste om.. haha.
Igår när jag skulle sitta upp på henne så flög hon rakt på mig och trampade på min fot.. kan säga att jag helt oförberett skrek till riktigt ordentligt och hon flyttade på sig.. men OJ vad ont det gjorde.. jävla häst.. haha.
Det som jag tycker är jobbigast med hela situationen är att jag idag ska rida med publik.. något jag avskyr ( som jag nämnt tidigare ), och just nu går allting helt åt skogen, vilket gör att det blir ännu värre.. jag vet hur ridningen går nuförtiden. Jag vet att jag måste ta två steg bakåt, kan inte kräva samma saker av henne p g a bakslaget vi är inne i.. men samtidigt vill jag inte visa upp hästen absolut sämsta sidor när hennes ägare tittar på..



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback