Oplanerad vilodag

När jag kom till stallet idag så blåste det storm och små regnade. Så tog in henne och borstade henne bara. Jag mockade och pappa kammade henne och gjorde henne snygg och när vi var klara så lät vi henne gå in och käka.
Har hängt upp en boll i gallret i hennes box som jag såg idag att hon hade lekt med. Gostjejen. Men särskilt gosig var hon inte i övrigt idag. Hon högg och slog med frambenen riktigt ordentligt utav otålighet vilket bara gjorde mig arg så höll mig till mockningen och total ignorerade henne istället.
Så nu är hästarna nattade och ska tydligen ha henne imorgon också så då blir det strandritt! Det ser vi faktiskt fram emot efter dessa dagar utav paddockträning.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback