Lite hästsnack

Blev ju som sagt ingen ridning idag. Men imorgon tar vi igen det. Fortfarande inte helt säker på vad jag ska träna på. Har stor lust att rida bort till ridhuset bara för att träna henne på att vara i den miljön. Jag vet inte hur mycket hon har blivit riden i ridhus innan, men antar att det inte är mycket ( om knappt alls ), men har ju som sagt anmält mig till klubbtävling den 20 november i dressyr. Tycker det ska bli skitkul och längtar verkligen.
Har iallafall bestämt mig för att jag tyckte att Schockemöhles gråa/silver färgade schabrak hade suttit bättre på Rosalita och funderar starkt på att klicka hem det. Hade varit riktigt ritktigt snyggt för vinterns träningspass. 
Annars på hästfronten så händer inte så mycket. Vi har bestämt att sko Rosalita runt om. Hon har gått barfota sedan förra vintern ( var tidigare skodd runt om ) eftersom att hon vilade efter en skada tills det att jag satte igång henne i slutet av Maj. Men hon ömmde alldeles för mycket och det märktes av under ridning så blir bra att hon får skor på fötterna. Vi funderar även på att raka henne. Hon har aldrig blivit rakad tidigare och får isåfall be någon komma hit och göra det åt oss, men hon blir verkligen heeelt genomblöt av svett efter varje ridpass och jag tycker inte alls att det varken snyggt eller särskilt fräscht.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback