Dido helg

Har två hästfria dagar men är back on track imorgon då jag har Dido och Tilda rider Rosalita. Har Dido hela helgen + att jag ska hjälpa Wilma med henne i veckan också då Wilmas mamma är på semester, så blir mycket häst, säkert mycket hämta och lämna i hagen då det är de som Wilma inte tycker om.
Lite planer inför Didos ridning:
Fredag - Rider henne med gummitygel i paddocken, kanske även skritta ut en runda i samhället för att få ut henne lite ur ridbanan
Lördag - Fortsätter där vi avslutar på fredagen, men tänkte lägga mer fokus på att flytta för skänkel
Söndag - Ska rida henne utan gummitygel och se om det givit något resultat, om inte så tar vi några steg tillbaka och går tillbaka till gummitygeln några ridpass.
Okej, varför rider jag henne med gummitygel, jo det är för att jag vill vara så mjuk i handen som möjligt och det är vääldigt tydligt att Dido inte blivit riden med mjuk hand ALLS, hon är helt stenhård i munnen och helt stänger av ibland, och vill få henne fokuserad på det vi gör och få henne att lyssna bättre, och tycker verkligen att det gav resultat sist jag red henne med gummitygeln. Målet är att få en mjuk och lyhörd, känslig ponny.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback