Dagens ridpass - DIDO

Cyklade till stallet idag och tog in Dido. Gjorde i ordning henne och hon hade vääldigt bråttom ut ur boxen varje gång jag öppnade dörren så fick sätta armbågen i vägen för henne x antal gånger.. haha.
Även ute på gårdplanen var hon vääldigt piggelin och väldigt stojjig och när jag satte upp så satte hon fart iväg emot stallet igen.. haha yes!
Skrittade fram henne ordentligt innan jag började böja henne i lägre form, kollade så att både inner och ytter var mjuk och ställbar innan jag bytte varv. Travade sedan igång henne och OJ vad stark hon blev, gick med huvudet bland molnen och struntade totalt i lilla mig uppe på ryggen.. haha. Men ställde henne mycket, satte mig ner djupt i sadeln och red med hela kroppen.. haha. Och hon lossade riktigt ordentligt i sidorna och gick tillslut att reglera helt och hållet. Hon är väldigt stel då hon inte rids särskilt hårt eller alls i någon vidare form, mer än en gång i veckan då jag rider henne.
När jag jobbat på volter och åttvolter i trav, jobbat på ställning och tempo så tog jag en kort galopp på några varv på en volt, samlade upp henne på ytter, och trots att huvudet var högt uppe i luften så valde jag att bara fokusera på att få henne att hålla kroppen på spåret, ställa sig lite lätt i hörnen och samla sig. Och den uppgiften grejade hon efter några varv så nöjde mig där. Vi har mycket jobb kvar men tror absolut att det kan bli bra.
Travade av henne och hon valde en mycket mycket låg form och sprang mer eller mindre med huvudet mellan framhovarna.. haha sötis.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback