Dagens ridpass - DIDO

Red barbacka idag då jag inte orkade sätta på mig ett par tajta ridbyxor.. utan drog till stallet i mjukisbyxor och tjocktröja ( hej och välkommen till den riktiga häst-Steff ), iallafall. Började med att jobba henne i skritten på att ställa henne, både ut och inåt. I båda varven. När jag kände att det gick igenom så bytte vi gångart och traven var i början väääldigt jobbig. Hon rusade, tog halvhalten, rusade igen, struntade helt och hållet i vad jag bad henne om. Men red henne bara mjukt och lugnt och efter några varv så lyssnade hon på tygeltagen, böjde efter handen och fick eftergift. Vad nöjd där med henne. Hon har väldigt svårt att lyssna och är dessutom vääldigt stel i nacken, så detta jobbar vi på just nu.
Rosalita mådde bra hon med, hade dock lite sura miner emot hur saker och ting sköts kring henne när det inte är jag som har henne.. men bara att svälja mina ord och titta åt andra hållet, trots allt inte min häst och inte mitt ord som är det sista. Men det stör mig som FAN när någon skiter fullständigt i vad jag säger åt henne och dessutom gör saker för att jävlas?! det är ett djur vi har att göra med, ingen leksak!!!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback