Dagens ridpass - DIDO

Red Dido i paddocken idag, hon var väldigt pigg och framåt men direkt när vi började jobba så släpade hon benen efter sig och "orkade inte". Så la all fokus på att få ihop henne och mer fram, och krävde inte att tempot skulle vara särskilt högt. Avslutade när jag kände att det gav resultat och tar vid där imorgon istället.
Rosalita reds i paddocken samtidigt som mig, fick dock dela med mig lite utav mina åsikter om att man faktiskt inte sitter och sågar ner en ponny som är såpass känslig i munnen som Rosalita faktiskt är, men det var tydligen som om att det gick in i ena örat och ut i andra igen för fem sekunder senare så satt hon och sågade med händerna en decimeter ifrån hästens huvudet. Me don't like. Speciellt inte med tanke på hur mycket tid och energi jag lagt på att få den hästen känslig och mjuk i munnen..



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback