Dagens ridpass - DIDO

Red Dido med gummiband idag. För att få ner nacken lite och jobba på att reagera på eftergift. Och det gick as bra. Började i skritt utan gummiband för att få den låga och längre formen för att bara böja igenom i sidorna. Hade sedan på gummibandet för att få ett stöd och eftergift när hon sänkte nacken. Sedan fick jag ändå jobba mycket för att få ihop henne, och hon grejjade det kanon. Hon orkade inte hela tiden men emellan åt gick hon riktigt bra.
Sedan jobbade jag på galoppen, hon fick kämpa ordentligt för att samla sig och när samlingen var bra så kom även sänkningen i nacken, vilket var super. Bara för henne att hålla galoppen på en volt gör henne helt genom svettig, men kände mig väldigt nöjd. Ska fortsätta jobba med att få ner nacken och jobba med att bygga upp ryggmusklerna.. vilket hon saknar. Ska även rekomendera Wilma att rida med gummiband för att få henne att jobba lite extra varje dag.
När både hon och jag droppade av svett så var vi nöjda.. haha.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback