Dagens ridpass

Vi körde ett ordentligt träningspass idag. Skrev ut LB:1 programmet, tränade det i skallen medan jag skrittade fram och efter jag hade ridit fram henne så testade jag igenom det. Kände med en gång vad vi behövde träna på. Galoppfattningar, halter, ökning i både trav och galopp samt mellan skritt.
Tränade på de tidigare nämnda sakerna och red sedan igenom det igen. MYCKET bättre. Galoppfattningarna var aningen ostadiga men mycket bättre, ökningen fattade hon tillslut och uppridningen med halt var MYCKET bättre. Sånn otrolig skillnad. Hon hade dessutom en grym trav idag och jobbade sig igenom serpentinerna och i galoppvolterna var hon jätte rund och fin. Var så otroligt nöjd med henne.
Jobbade sedan vidare på ökningarna i både trav och galopp, fick igenom två riktigt bra travökningar men galoppen behöver vi träna mer på. Tyvärr bytar hon galopp mitt i eftersom att det är vad vi har tränat på tidigare. Men med mer stöd ifrån ytter så ska hon nog fixa det.
Är så otroligt stolt över henne. Hon har under så otroligt kort tid verkligen genomgått en otrolig förvandling, och trots alla trotsperioder så har vi kommit ur det med huvudet högt. Är riktigt nöjd med mig själv när det kommer till henne. Hon är idag en ponny på god väg i utbildningen. Trots att vi har mycket kvar att arbeta på så börjar man smått se ljuset längst bort i tunneln.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback