Dagens ridpass

Idag stod hoppning på schemat. Hade ett litet kryss som jag kom in på i trav, två galoppsprång och ett rättupstående. Väldigt bra träning för Rosalita som annars har väldigt svårt för att bedömm avstånd, vilket jag själv också har. Höjde med tiden tills det blev liite för trångt för henne och hon fick hoppa av liite sent. Tror att jag slutade på 75cm eller något. Det kändes väldigt lagom höjd då hon faktiskt fick ta i lite och inte bara slarvade.
Emellan hoppningen så varvade jag mycket voltarbete, tempoväxlingar och jobba för att bibehålla mjukheten i munnen. Hon var vädligt fin och duktig, trots några osamsheter då hon valde att både stegra & bocka, i hopp om att något skulle vara avskräckande.. men tyvärr så fick hon ge sig och jobba på snällt.
Riktigt nöjd med henne idag och blir absolut mer hoppning i framtiden.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback