Dagens ridpass

Rosalita var hemsk idag. Allt ifrån när jag gjorde i ordning henne, skulle sitta upp och red fram. Hon högg efter mig hela tiden i stallet, sparka hejvilt och var helt galen med andra ord. När jag skulle sitta upp så fick hon mig nästan att börja gråta.. när hästen total skiter i mig och bara stövlar över mig och när jag säger till henne på skarpen så går hon till anfall, vilket gör mig ännu argare.. aa.. humöret var inte på topp idag.. med andra ord.
Red sedan fram henne, hon var mjuk och fin men blev några påminnelser om att jag bestämde, trots allt. Och sen började vi hoppa. I början så var min sits hemsk, kände hur jag inte hängde med riktigt. Men skärpte sen till mig, och vi hoppade in i trav, ett galoppsprång och sen ett hinder på ca 60cm. Var väldigt nöjd med henne med hoppningen. Vägrade inte en enda gång, hoppade även när jag gjorde fel och vi kom helt fel, och även en gång så glömde jag hålla om så det blev pannkaka men hon räddade situationen kanon.
Jobbade sedan på galopp i volter, vilket gick super, i slutet flöt hon inte ut någonting utan gick perfekt.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback