Dagens ridpass

Idag tog vi oss ann vägarna i dimman idag. På med massvis med reflexer och gjorde henne snygg. Red där jag vet att hon brukar krångla, och mycket riktigt så stannade hon, backade försökte vända osv. Men jag var riiktigt noga med att huvudet alltid skulle vara rakt fram, och hon fick aldrig vända det bakåt eller åt sidorna. Efter ca 10 minuter så gav hon sig och gick lydigt framåt. Två till "problem" stötte vi på, då hon vid ett ställe blev RIKTIGT rädd för något ( en omkullvält soptunna.. wooohh! ), frustade, hjärtat slog i 14000 och hon steppade med fötterna. Men efter några lugnande sekunder så gick vi duktigt förbi. När vi sedan var på en väg så hoppade en hund ut på vägen mitt framför henne ( kan säga att hon hoppade som ett rådjur av rädsla ), och vi vände fort som fan då hunden blev heelt galen. Så fick rida en helt annan runda, där de inte ens fanns lyktor, men det gick bra. Red även förbi stallet en gång för att sätta lite extra press på henne och minsann blev hon förbannad. Men fortsatte bara som tidigare och drev henne framåt och rakt. Och när hon gick framåt utan att krångla eller vara dum så vände vi och gick tillbaka till stallet.
Även påvägen hem så stannade jag henne gång på gång för att se att lyssnade. Och det gjorde hon bra. Så idag har vi bara tränat i skritt ute på vägarna med MYCKET lydnad. Och fick igenom det jag ville.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback