Dagens ridpass

Idag så kändes det som om jag "fått tillbaka min ponny".. hon var ett helvete med andra ord. Jobbade utan stigbyglar i traven för att få henne mjuk och framförallt taktfull och lugn. Men hell to the no, hon trippade fram, kastade med huvudet och var allmänt besvärad, jag vill tro att det var träningsvärk eller något.. iallafall. Jobbade med galoppen istället och OJ vilken härlig rund och fin galopp vi fick. Dock har vi mycket kvar att jobba på.
För dom som faktiskt läser detta så vet ni att jag har haft problem med galoppfattningarna sedan dag ett, och någonstans i somras så fick vi ett genombrott då dom satt som en smäck.. däremot när en ny liten ryttare kom in i bilden så kom hon tyvärr undan med att jävlas och detta smittas såklart över i min ridning också. Så får helt enkelt börja om ifrån början med galoppfattningarna.. och det går sådär. Idag var jag faktiskt väääldigt nära på att åka av i en av hennes rodeo kast.. haha!
Skrittade iallafall sen ut henne en sväng i samhället, älskar att få komma bort ifrån ridbanan lite och tror att det gjorde Roslita glad och nöjd.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback