8. Min största rädsla inom ridsporten

Min största rädsla är att skada mig. Jag tar aldrig några onödiga risker. Jag ger mig inte ut i snöstorm, på galshal is eller sätter mig på en rodeo häst utan hjälm.
Att skritta i grimma och grimskaft ner till hagen med min förra ponny var för mig ingen onödig risk, de föll inte i den kategorin och att aldrig rida med säkerhetsväst är för mig inget problem, utan mer en bekvämlighet och ett val som JAG gör och som jag tar på mig.
Men att höra histoirer där folk blivit illa skadade inom ridsporten och deras liv aldrig kommer att se likadant ut, det skrämmer mig. Men samtidigt låter jag inte de kontrollera mitt liv.
här med både hjälm och väst då denna perioden inte var särskilt kul i mitt liv ( ridmässigt.. the pony was fucking crazy!! )



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback