6. Alla hästar i stallet

Cazim & Mizac - två nordsvenskar som jag inte stöter på särskilt ofta och har därför heller inga bilder på dom. Dom står mest i sin hage, kommer in lite då och då och blir ibland ridna. Dom verkar super snälla men inget stort fan av dom om jag ska vara ärlig.
Trampe - Trampe ägs av Celine och är en underbar lite gotlänning. En ponny jag till och med har ridit när jag var yngre. Trampe har det dunderbra och kunde verkligen inte få ett bättre sista hem. När jag red honom när min vän Matilda red en annan ponny i samma stall så drog vi ut både två på Trampe ( barbacka ) och galopperade i skogen, hoppade små stockar och busade fullt ut, precis som man ska på små ponnier, och det var verkligen " love life moment " skriver över det hela. Och därför tycker jag extra mycket om lilla Trampe.
Jag på Trampe & Matilda på sin förra ponny Hamlet
Dido - Dido är min grannes ponny som jag rider en gång i veckan ( ska försöka rida henne mer ) vi jobbar på dressyren och det går framåt, faktiskt. Hon är supersnäll men är ett sto med mycket humör. Hon älskar att busa i hagen och springer efter bilen när man kommer. Jag försöker förstå mig på hur hon blivit riden då hennes mun är hård som sten och försöker jobba bort detta genom att mjuka upp henne och fånga hennes intresse, det går sakta framåt men tror absolut att det kan bli något utav denna lilla madammen.
Rosalita - som ni säkert vet så ägs Rosalita utav en kvinna som heter Liselotte och jag rider henne åt Liselotte och utbildar henne i dressyr. Hon ska sedan gå som barnponny till Liselottes dotter ( som nu är 6 år gammal )
Prince - Han är en gammal ridläger ponny på 24 år gammal och är utlånad på foder till Amanda. Har ingen riktig uppfattning om honom mer än att han är genomsnäll och går lite ostadigt men samtidigt väldigt fräsch för sin ålder och håller fortfarande för liite paddockridning och mycket skogsturer, en riktig mysponny som förtjänar det bästa.
Dessa är hästarna som står på Elis just nu.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback