4. Det här är jag bra på

Tycker att det är väldigt svårt att komma på något jag är bra på.. tycker inte själv att jag är bra på att rida, faktiskt inte. Och har svårt att berömma mig själv. Men är väl bra på att vänta ut hästar antar jag. Trots att det är känns hopplöst, svårt och mitt tålamod brister så väntar jag ut och ger inte upp och har aldrig gjort heller.
Så antar att det finns något positivt i det. Prince, Xtra & nu Rosalita har varit hästar som har behövt lite mer tid på sig. Och är glad att jag gett dom det, då dom utvecklats otroligt mycket alla tre, under tiderna jag haft dom.
Buckey Prince, en Welsh Mountain ponny jag red i några månader när jag var yngre. En ponny som var heeelt crazt och satte varje dag av med mig i full fart på fältet och kunde galoppera den kilometer fältet sträckte sig över utan att jag fick stopp och droppa utav svett när jag ledde hem honom. Kunde även galoppera i skogen med mina vänner och bara tvärnita så dom gled i gruset och sedan sätta av tillbaka ensam emot stallet.
En ponny som verkligen behövde tid på sig att anpassa sig efter ryttare men som också blev en kanon ponny som var den sötaste och snällaste men också galnaste ponny jag någonsin träffat.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback